Quelli dell'Intervallo
The lives of some middle school students rapidly changed, as they spend their lunch break discussing everyday topics at the corridor window and getting into unpredictable mischief.
The Math Test / The Beauty Pageant
Tinelli has a problem with the maths test in class, so Dred convinces Secchia to pass him the answers in a note. Unfortunately, Tinelli drops it out of the window.
Points of View / The Queue
Secchia enlists the help of Dred and Tinelli to win Mafalda over. The two try to make her look more modern and charming, but Secchia, without his glasses, makes a lot of mistakes.
Mafalda gets hiccups a few minutes before giving her speech as school representative. Her classmates try in vain to make her get over it in various ways, until Nico decides to play a joke on her.
Nico is a big hit with the girls thanks to his very funny jokes. Tinelli therefore tries to imitate him in order to win Valentina over, but with very poor results.
Rocky asks Valentina for advice on how to be more feminine and, after a few exercises, she turns into a beautiful girl. But now that everyone admires her, Valentina becomes very jealous of her.
The headmaster organises a big show for the students, at which each boy presents his speciality. The first prize is awarded to Mafalda, who turns out to be a very good singer.