Rooster Fighter
Humanity is on the verge of collapse after the demonic Kiju descend without warning, laying waste to cities and crushing all in their path; resistance fails, hope fades, things look bad until a lone rooster steps forward with razor-sharp spurs.
A Rooster Among Cranes
Keiji, the wandering rooster, befriends an old man when he lands in a new city; as they talk, he remembers his sister who is devoured by a Demon; a Demon suddenly appears to ravage the town; to save his new friend, he decides to take the Demon down.
Elizabeth challenges Keiji to a fight and divulges info about the White Demon, his sworn enemy.
The trio find themselves at a village where the adults have been brainwashed by a Demon.
The trio have a falling out and go their separate ways, while a typhoon ominously approaches.
When Morio's efforts fail, the flood approaches; will Keiji and his flock be able to save the city?