Savior Complex
The controversial story surrounding Renee Bach, a young American missionary who felt called by God to set up a charity for malnourished children in Jinja, Uganda.
God Doesn't Call the Qualified, He Qualifies the Called
At 19 years old, Renee Bach feels God's call to serve as a missionary and moves to Jinja, Uganda, to start a charity that addresses childhood malnutrition.
Cast the First Stone
A volunteer nurse makes a formal complaint to Renee's board about her concerns and resigns as donations to SHC hit an all-time high.
Renee is back in the United States facing a lawsuit brought by a Ugandan human rights attorney on behalf of two bereaved mothers.