Scamanda
Wife, mother and blogger Amanda Riley's tragic cancer tale captivates thousands, but after an anonymous tip to an investigative reporter, her own words may prove to be her downfall.
Stage 1: Perfect Wife, Perfect Life
A beautiful young mother is given a devastating cancer diagnosis. Her community and church rally around her as she inspires thousands more with a blog, bravely chronicling her journey.
Stage 2: All About Amanda
When an investigative reporter starts digging into Amanda's story, she finds that things are not adding up. Amanda continues to blog and fundraise - but soon, someone else joins the investigation.
With Nancy and Detective Martinez on the case, the IRS takes an interest in Amanda's story, tracing the money that came through Amanda's website and subpoenaing years and years of Amanda's medical files.
As friends and supporters get letters from the Department of Justice, Amanda continues to insist that she has cancer. When charges are filed, Amanda has her day in court.