Shenmue
Ryo Hazuki finds himself getting stuck in a war between underground organisations as he searches for the truth behind his father's murder.
Thunderclap
In Yokosuka, 1986, Ryo Hazuki, the only legitimate heir of the Hazuki Dojo, spends his days training under his strict father Iwao; one day, he returns and witnesses a mysterious man called Lan Di attacking the Dojo.
To chase Lan Di, Ryo decides to go to Hong Kong, but realises he does not have enough money to go; Ryo enters Mad Angels territory, seeking information on Lan Di.
Ryo is forced to fight Guizhang Chen from Chen Family, to save Nozomi, who has been taken hostage by the Mad Angels.
To unveil the truth behind his father's death, Ryo heads to Hong Kong to look for a person named Lishao Tao; Ryo wanders the city and meets Jainmin Tao, an old man practising Tai Chi, at a park and starts sparring with him.