Stone Techno X Zollverein
From the late 1990s, Rødhåd laid the foundations for his DJ career. His perfectionist mixes of dub techno and percussive grooves earned him widespread recognition and since 2010, he has been a resident of Berlin's Berghain. At the same time, Vril took the techno scene by storm, almost out of nowhere. As a producer, he pursues a timeless sound aesthetic that serves no trend in the genre. With his energetic live sets, he has impressed audiences across the world. The techno giants perform from the post-industrial space of the Ruhr Museum.
A leading proponent of underground techno since the early 2000s and a major influence in electronic music in his native Spain since the early 1990s, Oscar Mulero performs in Stone Techno at the cavernous post-industrial space of the Zollverein near Essen.
Better known by his stage name Kyteman, Dutchman Colin Benders has had an impressive career on the hip-hop scene. More recently, his talent has also been noted on the techno scene.