Ted Bundy: Falling for a Killer
Reframing infamous serial killer Ted Bundy's crimes from a female perspective, uncovering the disturbing and profound way his psychological hatred of women collided with the feminist movement and culture wars of the 1970s.
Boy Meets Girl
Single mother Elizabeth Kendall strikes out on her own in Seattle, where she meets aspiring lawyer Ted. Female university students are disappearing, and Elizabeth's new boyfriend has a meltdown.
Falling
Ted gets accepted into law school in Utah but fails to ask Elizabeth to move there with him. Female students continue to disappear throughout Washington. A composite sketch of the suspect convinces a campus cop that the disappearances may be linked.
More disappearances follow Ted to Utah where he attends law school. Elizabeth wonders whether her boyfriend is the culprit. Ted gets arrested after a kidnapping survivor identifies him, thrusting Elizabeth into a nightmarish no man's land.
Ted escapes from prison, and Elizabeth has bad dreams and big fears. Gruesome news reports out of Florida point to his whereabouts. A collect call from a Pensacola jail brings her to her senses, however, the nation gets swept up in Bundy mania.