The Affair
Noah Solloway has escaped the city with his wife and children. At the same time, Montauk local Alison Lockhart struggles with her husband to move past a recent tragedy. In a chance encounter the two meet and connect.
The Butler estate prepares for the annual summer party; Noah is drawn to Alison, who feels indebted to her mother-in-law.
Noah asks Alison to help him research local culture; Cole takes a stand for his community; Helen takes care of business in Brooklyn.
As passions flare, Alison and Noah encounter new difficulties at home; Alison's estranged mother visits; Noah is conflicted about Whitney's behaviour.
After spending a night out with his friend, Noah learns that there is more to Alison than he knows; Helen wants to make the most of the time in Montauk; Alison and Cole try to keep the Lockharts safe.