One of the most-wanted fugitives in the country turns himself in - under one condition: He'll only speak with newly minted profiler Elizabeth Keen.
A fearless hit man mounts a brutal assault on the FBI’s black site to settle an old score with Red (James Spader).
A revenge killing spree targets Ressler (Diego Klattenhoff) and exposes an FBI agent’s link to a Yakuza gangster’s criminal empire. As Red (James Spader) closes in, Jolene (guest star Rachel Brosnahan) presses Tom (Ryan Eggold) for more information about Liz (Megan Boone).
A teenage hacker poses as a Blacklist cyber-terrorist and threatens to bring Washington D.C. to a halt. The investigation into Jolene’s disappearance brings Liz (Megan Boone) closer to discovering Tom’s (Ryan Eggold) secret.