The Lightbulb Moment
MAUVE The Fake Color That Made Our Modern World
In 1856, a chemistry student accidentally created a strange substance with a rich purple hue -- the world’s first synthetic dye. In just a few years, ‘Mauve’ would take over the fashion industry, make food look more appetizing, and enable stunning advances in medicine.
VANILLA The Bean That Shaped the Future of Food
In 1841 on the small island of Réunion, a 12-year-old slave did something no one had done before; artificially pollinate the vanilla plant. The vanilla bean took the world by storm, sparking the artificial flavor revolution and forever changing how we eat.