The Rook
After waking in a park and having no memory of who she is, a woman fights to uncover her past. She soon discovers that she is part of a British secret agency for people, who have paranormal abilities.
After waking up surrounded by dead bodies and no memory, Myfanwy Thomas is thrown into the world of the Checquy, a paranormal secret service where she's a high-level operative known as a Rook, and finds that no one can be trusted.
While Myfanwy revisits the crime scene in search of her past, Monica discovers a dark truth about one of the victims. One of Myfanwy’s dead attackers disappears from the morgue.
Myfanwy discovers a disturbing clue to her past, Farrier searches for a scapegoat for the bankside murders, and Monica goes undercover to attend an EVA auction.
While Myfanwy uncovers a twisted relationship with her psychiatrist, Monica and Gestalt scour London for a missing EVA who escaped. Farrier makes a connection with a prisoner.
Myfanwy and Monica work to extricate a young EVA, while Gestalt’s suspicions of Myfanwy lead to a confrontation. Farrier is suspended, only to seek powerful revenge.
While Myfanwy returns to her childhood home, Farrier faces consequences at the Checquy. Meanwhile, Monica copes with the discovery that she was betrayed by Marcus.