The Truth about Franco: Spain's Forgotten Dictatorship
Franco gave himself the title of Caudillo de España - Supreme Leader of Spain - and created his own rituals of power: the war hero, the family man, and the mass murderer. Franco was a man of many faces.
At the end of the Second World War the cards in global politics were reshuffled, and the situation became critical for Franco because in Spain many suffered from his reign of terror. For that reason, there were many who wanted to topple him.