Baltimore's inner-city crime and drug scene, seen through the eyes of every part of the drug "food chain", politicians, police, drug dealers and users.
The Target
When the Baltimore PD comes under pressure for their failings in combating a drugs-related homicide, a new detail is set up to placate the politicians; their impossible task is bringing the elusive Avon Barksdale to justice.
The Detail
When a witness who testified against D'Angelo Barksdale is discovered murdered, McNulty and the detail take the opportunity to link the killing to Avon Barksdale's drugs crew.
The team's raids prove wholly unsuccessful. McNulty cannot convince any of the suspects to give up Barksdale, and Bodie manages to escape from lock-up.
When the detail discovers that Barksdale's drug crew uses pagers to communicate, McNulty becomes determined to get hold of one to listen in on the organisation.