Top Chef: Amateurs
Amateur cooks from all walks of life compete in head-to-head challenges, with help from their Top Chef All Star sous chefs.
A young grad student goes up against a veteran writer with the help of Top Chef All-Stars Richard Blais and Melissa King.
A pharmacist and a pharmaceutical sales rep must identify the flavours in a variety of radishes and work with Top Chef alums Kwame Onuwachi and Shirley Chung.
Two Top Chef superfans dig deep to make unique shellfish dishes with help from alums Melissa King and Gregory Gourdet.
A residential architect and an actor must cook along with Richard Blais and Joe Flamm to create delicious dishes using a unique variety of eggs.
Top Chef alums Gregory Gourdet and Isaac Toups help a vegan chef and a former CIA agent get creative when cooking for the judges in this challenge voted on by fans.
Opposites attract when two amateur chefs work with Top Chef alums Joe Flamm and Tiffany Derry to match flavour profiles and make a cohesive dish.