Weird But True!
Dinosaurs
Charlie Engelman and Carly Ciarrocchi take a fascinating journey to Dinosaur National Monument, where they hatch a plan with a palaeontologist to "dig up" the dough.
National Parks
Carly thinks backyards are to be enjoyed, and Charlie thinks they should be protected; a visit with park rangers from Yellowstone National Park might just help settle Carly and Charlie's debate.
Charlie and Carly run a fruit-and-vegetable stand but sell out of their crops faster than they can grow them; Carly takes Charlie on a trip to an indoor vertical farm in New York City to learn new possibilities of farming.
To avoid getting sick from the germs Casey is spreading throughout HQ, Carly and Charlie must understand all there is to know about germs; they head to Germfree Laboratories and Mushroom Mountain to examine good hygiene and health practises.
Carly and Charlie are not skilled in photography, so they head to Berkeley to learn from National Geographic photographer Anand Varma; the duo's idea to combine paper art with photography makes their creation the hit of this year's gala.