World War II With Tom Hanks
Exploring WWII from Germany's invasion of Poland through the atomic age and examining pivotal battles, wartime leaders like Churchill and Roosevelt and the human cost of total war.
In September 1939, enabled by a secret pact between Adolf Hitler and Josef Stalin, Germany invades Poland with its lightning style of tank warfare, plunging Europe back into war.
The story of Operation Barbarossa, Hitler's massive surprise invasion of the Soviet Union in 1941, the largest and costliest land offensive in human history.
Japan escalates their war in China, drawing increasing US sanctions and widespread outrage. Driven by resource shortages and military ideology, Japan attacks Pearl Harbor in a move that will reshape the course of World War II.
The story of how America's battle to control the seas against the terrifying German U-boats in the Atlantic and Japan's fearsome Navy in the Pacific ultimately turns the tide of the war.
After the attack on Pearl Harbor, Japanese forces sweep across Southeast Asia. On Guadalcanal, United States Marines are given the bloody task of stopping their relentless advance.