Wayne Shorter: Zero Gravity Newark Flash In NYC 1933-1971
S1, E1: Portal 1 transports us into Shorter’s childhood, filled with comics and movies that serendipitously lead him to music. He writes and plays with Art Blakey and the Jazz Messengers, records stunning solo compositions for Blue Note Records and joins the Miles Davis Quintet. Shorter’s virtuosity and arrangements take Davis in a new direction, inspiring the titles of some Miles Davis Quintet albums.