With the success of Jaburo's defense, Earth Federation Forces has moved its army to recapture Odesa, where Zeon's Earth invasion headquarters are located. Amuro and White Base are on its way to Belfast for resupply before the operation. Meanwhile, White Base is given a sweep operation for enemy remnants on an island known as "Island of No Return". Amuro and his team, begin the sweep operation, however, they encounter a group of children and a Zaku that shouldn't be there. Amuro, loses Gundam while in the battle, and meets a man who calls himself "Cucuruz Doan". Can Amuro find his lost Gundam and reveal the secrets of the island? Will he be able to escape the island...?