In the year 2046, Tak attempts to persuade Wang Jing Wen to travel back in time where Chow Mo Wan asks the woman he loves to join him on Christmas Eve. Rebuffed, he finds a different date every year until reconciliation with his first love occurs. The director uses his time-travelling theme to explore love, lust and longing but set within the granting of Hong Kong to China.