King Solomon's Mines
It all starts when Jessie Huston (Sharon Stone, before stardom) talks adventurer Allen Quatermain (Richard Chamberlain) into helping her find her father, an archaeologist. He has been kidnapped in Africa by a Turk (John Rhys-Davies) and a German colonel (Herbert Lom) who are determined to extract the secret location of King Solomon's mines from the stubborn man. As Jessie and Quatermain head off into the unknown, there are crocodiles, lions, and other human beasts to conquer before the father or the mines come into view.