Rambo III
When John Rambo - ex soldier - refuses the request of his old platoon leader Colonel Trautman for a new mission, he carries on with his new Buddhist life. However when Colonel Trautman is kidnapped by the Soviets at the Afghanistan border, and the American government are unable to take official action, Rambo decides to take action of his own. This time it's for his friend.