The Substance
Demi Moore gives a career-best performance as Elisabeth Sparkle, a former A-lister past her prime and suddenly fired from her fitness TV show by repellent studio head Harvey (Dennis Quaid). She is then drawn to the opportunity presented by a mysterious new drug: The Substance. All it takes is one injection and she is reborn - temporarily - as the gorgeous, twenty-something Sue (Margaret Qualley). The only rule? Time needs to be split: exactly one week in one body, then one week in the other. No exceptions. A perfect balance. What could go wrong? Deliriously entertaining and ruthlessly satirical, Coralie Fargeat's Cannes sensation turns toxic beauty culture inside out with a be-careful-what-you-wish-for fable for the ages. Explosive, provocative and twisted, The Substance marks the arrival of a thrillingly visionary filmmaker.