Tim Burton's Corpse Bride
Returning to the painstaking stop-motion animation he employed with amazing success in The Nightmare Before Christmas, Tim Burton presents a hair-raising legend based on a 19th-century Russian folktale, in which a young man mistakenly weds a corpse while on a two-day trek to the village of his real bride-to-be. It is up to the groom's flesh-and-blood fiancée, who has been pining for the arrival of her intended, to face her wraith-like rival and make peace with her by promising to live her dreams for her and by vowing to remember her always. Only then are the living bride and groom free to proceed with their own wedding ceremony in the warmhearted fable Tim Burton's Corpse Bride.