A high-schooler who's granted powers to make anyone instantly obedient dons a mask to lead Japan's rebellion against a long-invading Britannia. He promised his friend that he'd destroy Japan's oppressors. But years later, they're on opposite sides of the fight.
As Suzaku stands accused of the murder of Prince Clovis, Lelouch must save him; he dons an alter ego to avoid revealing himself to the army, and the help of Kallen and her comrade, they try to pull off a daring and public rescue.
The girl with green hair moves into Lelouch's home. Now acquitted of murder, Suzaku shows Princess Euphemia the city of Shinjuku, where they happen to stop a murder attempt.
Suzaku enrols in Lelouch's class at Ashford Academy, but everyone avoids him; Lelouch loses his Zero mask to a cat, and to his dismay, Milly turns the cat hunt into a game for the entire student body.