America's Backyard Gold
Dave Turin journeys to unexplored gold regions in America to uncover centuries-old mining mysteries and help everyday miners find their golden paydays.
Big Dollar Beaches
Dave Turin welcomes you into his own backyard, the state of Oregon. From the Rogue River rapids to the sands of the Pacific coastline, he shows you where the gold is and how to get it.
Dave Turin shows viewers where and how to find Mojave gold. From traditional dry washing techniques and an ancient Spanish method using a blanket to a modern prospector using his trusty vacuum, there's big gold for the taking.
Dave Turin visits the Carolinas to show America's rarest, most valuable gold; ingenious everyday miners, a moonshiner looking to cash in on a family's claim, and a gold nomad show Dave that the site of America's first rush is still rich with gold.