Berserk
Guts is a young mercenary who earns his living fighting in bloody conflicts. After having just won a fight, earning him a bonus, he is attacked by other mercenaries.
During a flashback, Corkus tries to rob Guts and Casca gets drawn into the battle, Guts defeats her but is seriously injured by Griffith. Griffith orders Casca to lie with Guts as he convalesces.
Guts settles in with the Band of the Hawk, and Griffith shows him his Behelit. Guts remembers his childhood of being raised by his adoptive father and mentor Gambino.