Big Beasts
Travel from freezing poles to tropical rainforests to meet nature’s most captivating giants, who prove being big comes with enormous challenges. Narrated by Tom Hiddleston.
The Grey Whale
Embarking on an epic journey for food, a mother whale leads her calf on the longest migration of any mammal.
The Elephant Seal
A four-ton elephant seal returns to his breeding beach on the cusp of summer—and quickly learns the competition for females is fierce.
In the Brazilian Pantanal—a wetland larger than England—a six-foot otter attempts to raise her cubs in the shadow of hungry jaguars.
Makumba is one of the best studied gorillas in the world. Now past his prime, he must find new ways to maintain his status as king of the jungle.
Rocky Mountain summers are fleeting, leading local bears to gain weight, sharpen defenses, and engage in a dynamic fight for domination.