Brave Bang Bravern!
In the future, humanity wages war with giant humanoid weapons called Titanostrides. Isami Ao of the Japan Ground Self-Defense Force and Lewis Smith of the United States Marine Corps meet on the battlefield in Oahu, Hawaii. An enemy aircraft attacks, scattering their forces. To survive the battle and save their friends, unlikely comrades must find the courage to defeat this new threat.
After saving the day, Isami is interrogated about this strange new mech suit that can not only talk, but seemingly has sentience and desperately wants to be reunited with Isami.
Naked and hating life, Isami holes himself up in Bravern's cockpit and refuses to come out; Lt. Smith has to work out if the strange girl he tripped over on the beach is friend or foe.
As the newly formed Allied Task Force races toward Japan, Smith becomes concerned about Isami's mental state.
The Allied Task Force finally arrives in Japan, and Bravern, Isami, and Smith go ashore to search for survivors of the devastating attack that has left most of Tokyo in ruins.