Cal Fire
The first major fire of the year erupts in Southern California and Engineer Dudley risks missing his daughter's birthday. In Redding, Station 43 gets a call to put down a fast-moving blaze in an area filled with dangerous power lines.
The firefighters take on a new wildfire spread by the dangerous seasonal winds of Santa Ana. On the same day and place 14 years ago, five of their own people lost their lives.