Creative Galaxy
Follow the adventures of Arty and his sidekick Epiphany, as they search the galaxy to solve problems with art! Whether Arty needs to create a painting for the new children's library, a stuffed animal for his sister, or make a mask for his jungle pretend play, he can enlist the help of the most creative of all - the preschool home viewer.
Arty's Masterpiece/A Home for Bunny
The library Arty's mum designed is not interesting. Gallaria on Museo and Pablo on the Painting Planet help Arty create a beautiful pointillism painting. After finding a space bunny out in the cold, Arty and Annie build it a new home.
Arty and Jackson go to painting class on Paintoria. The boys have a lot of energy and can't sit still. So Pablo introduces a style of painting for their mood: action painting. Annie has a toucan mask and Arty wants a mask too.
Arty takes Annie to the planet Sculpturon to find her lost bracelet, and Arty's spaceball team cannot agree on a shirt colour for their team photo.
Captain Paper shows Arty how to make paper flowers for Annie, and Arty's camping trip with his father is interrupted by rain.
Jackson's dog, Splatter runs away and can't be found. Arty and Jackson race to Drawopolis, where Sketch shows them how to draw Splatter. With the help of the picture, they are able to find the dog. Arty, Annie, and Juju need props for their play.