Crunchyroll Presents: The Anime Effect
The Anime Effect is your ultimate guide to anime’s cultural takeover. Hosted by Nicholas Friedman, LeAlec Murray, and Leah President, this award-winning show goes beyond headlines and episode reviews to explore how anime shapes global pop culture—from fashion and music to gaming and social trends. Each week, the trio explores iconic series and movies you love and the newest anime hits while spotlighting anime’s ripple effects across entertainment. Each episode, the podcast reveals connections between anime and the wider world. Special guests have included Solo Leveling animation producer Atsushi Kaneko and action director Yoshihiro Kanno, Baldur’s Gate 3 actors Neil Newbon and Devora Wilde, JUJUTSU KAISEN and Kaiju No. 8 voice actor Matthew Mercer, J-pop star Ado, the queen of anime OPs LiSA, and so many more. Named Digiday Media Awards’ Best Podcast, Signal Awards’ Gold Winner for Best Co-Host Team, and Shorty Awards’ Audience Honor recipient, The Anime Effect delivers in-depth, lively anime conversations you won’t find anywhere else. Produced by Crunchyroll and Sony Music Entertainment, this podcast is a celebration of fandom’s power. Whether you’re a longtime fan or a curious newcomer, tune in to discover why anime isn’t just entertainment; it’s a cultural force.
Welcome to the Anime Effect! Hosts Nick Friedman, LeAlec Murray, and Leah President are sharing their anime origin, but not before bringing you up to date on the latest Anime Awards announcements, what anime film is coming to the big screen, and the newly crowned best-selling Mario video game of all time. Listen to the first episode of Crunchyroll Presents: The Anime Effect for all this and more.