Half Man
1987. When their households merge, Niall and Ruben form a close and unsettling bond. An intimate yet epic exploration of what it means to be a man.
1989. Niall is struggling at university when he invites Ruben to join him and his flatmates for freshers week. What begins with excitement ends in devastating consequences.
1993. Niall is conflicted when asked by his mother to lie in court about Ruben’s violence. Ruben seems to have changed for the better, so the decision weighs heavily on him.
2008. After a breakdown, Niall learns that Ruben has returned. Obsession takes hold, and a charged confrontation forces the brothers to face their fractured past.
2010. Niall and Ava navigate major life changes, while Ruben faces challenges in his own relationship with Mona and grows resentful. An impulsive decision between Mona and Niall leads to serious repercussions for everyone involved.
2014. Niall has built a new life for himself, but unresolved history begins to re-emerge as Mona reconnects with Ruben. As long-held secrets come to light, events spiral towards an intense and devastating conclusion.