A caseworker at a facility that helps soldiers transition back to civilian life leaves to start a new life, living with her mother and working as a small-town waitress.
Mandatory
The Homecoming Transitional Support Centre is a safe space for veterans to process their military experience and re-familiarise themselves with civilian life in a monitored environment.
Clients share their service experiences with counsellors and learn that specificity is the key to recovery and moving on.
If a client experiences adverse effects to the treatment, domestic reassignment may be a better path to success.
Clients who truly commit to the programme and to recovery can expect positive results in as few as six short weeks.
Life-skills activities allow the client to envision life after Homecoming, practising social interactions in a safe and nurturing setting.
Outside visitors, though well-intentioned, may actually disrupt the gradual transition back to civilian life.