Kuroko no Basuke
Five top players of a basketball team have to go separate ways after they graduate from middle school. Tetsuya Kuroko joins Seirin High School's team and becomes a dark horse in the league.
I'm Serious
In order to officially become a member of the Basketball Club, they must display their courage. A surprising guest with a shocking offer arrives on the school grounds.
The Seirin basketball club is at Kaijo high school to play a practice game, the same school that Kise goes to. A display of strength by Kagami forces the Kaijo coach to be serious about Seirin.
The match between Kaijo and Seirin enters the second quarter. Kuroko and Kagami adopt a new tactic, making unpredictable passes.