MAGIC MAKER
Marie and Shion
Marie absolutely adores her younger brother Shion; one day, he asks their father about something called magic and their whole lives change.
There Is No Magic in This Other World
After yearning for magic throughout his first life, Shion lives his second life in another world without magic; his sister's discovery at a lake has given him hope.
Goblins are sighted near the village; Gawain goes to hunt them while Shion and others from the village hide in the mansion for protection; there's a pounding at the door and a window shatters and a goblin has broken into the mansion.
Shion's father finally approves of his magic research, which leads Shion to a new discovery; Marie seems troubled as she devotes herself to her sword.
Shion and Marie's relationship is mostly back to normal. Now, Grast has a problem that only Shion can solve.
Left shaken by his father's words, Shion continues his research by taking it into the field to hunt monsters.