Master of Arms
Flintlock Axe Pistol
Three craftsmen compete in front of a panel of expert judges to make the best historical European-style battle axe, and a combination flintlock axe-pistol.
This time the craftsmen must build two of the medieval era's deadliest weapons, starting with the ball and chain flail. In the next round, a Joan of Arc sword.
Three expert craftsmen must build two of history's deadliest weapons, starting with the socket bayonet. Two then survive to build an American long rifle.
In the quickdraw challenge, three expert craftsmen must build a 19th century bowie knife. Next, the two remaining craftsmen must build an Elgin cutlass pistol.