Brilliant septuagenarian Madeline "Matty" Matlock decides to rejoin the workforce at a prestigious law firm where she uses her unassuming demeanour and wily tactics to win cases and expose corruption from within.
After achieving success in her younger years, brilliant septuagenarian Madeline Matlock uses her unassuming demeanour to make her way into a position at a prestigious law firm, Jacobson Moore.
Rome, In A Day
Olympia and the aptly nicknamed "Team You Three" take on a lawsuit involving a developmentally delayed teenager whose family claims he's been wrongly accused of murder; Olympia and Julian disagree on a parenting matter.
Matty's rusty trial skills are put to the test during a wrongful termination case by a woman claiming she was sexually harassed by her boss; the firm's jury consultant and master lie detector, Shae, joins the case.
Olympia tasks Matty with getting close to their client, who is fighting for justice in the wrongful death of his wife.
A big class-action case against the prison system hits close to home for Matty when its lead plaintiff, jailed on drug charges, relapses.
As Olympia and Julian get a second shot at a case regarding a death due to contaminated baby formula, their past work on the investigation gives glimpses into what led to their divorce; Matty's overwhelming stress causes her to consider quitting.