The Big Brain Theory: Pure Genius
Competitors have 30 minutes to come up with a solution to an engineering challenge.
The competition begins in the opener of this series, in which design engineers vie to create the most innovative solution to a technological challenge.
The contestants face their toughest challenge yet: stop a missile with a missile. But a heated fight breaks out and there are struggles with an improbable design.
Two teams of scientists compete to meet a seemingly impossible engineering challenge. The team with the best design will remain safe, but the losers will face the judges.