This Is Going To Hurt
Based on the best-selling non-fiction memoir of the same name, the series follows junior doctor Adam Kay in his chaotic job in Obstetrics and Gynaecology. As well as managing the disorder and fatigue of hospital life, from unexpectedly assisting in bloody births to dealing with the unexpected deaths of patients, Adam must navigate his personal relationships, including with his parents who he has not come out to. All the while, the vicious cycle of working exacts a cumulative effect on his ability to handle it all.
Still reeling from his mistake, Adam becomes increasingly difficult to be around. While he clashes with a colleague over a patient, he tries to make amends at home.
Adam and Shruti struggle to help vulnerable patients, while a politician visiting the ward makes everyone's lives harder. Adam makes some big steps in his personal life.