UNFORGETTABLE stars Poppy Montgomery as Carrie Wells, an NYPD detective with a rare ability that makes her memory so flawless that every place, every conversation, every joy and every heartbreak is forever embedded in her mind, ready to be accessed at a moment’s notice.
After leaving the police force in Syracuse, Carrie Wells (Poppy Montgomery) relies on her flawless memory to make a living as a gambler in New York City. But as she struggles with her total recall’s blessings and curses, a neighbor’s murder reunites her with an ex-boyfriend (Dylan Walsh) who convinces her to join the NYPD.
To solve the brutal murders of an anesthesiologist and her husband, Carrie (Poppy Montgomery) calls on her own childhood trauma to help her connect with the only witness to the crime, the late couple’s seven-year-old son.
When an hotel maid is accused of murdering a guest who she claims tried to rape her, Carrie takes matters into her own hands to uncover the truth behind the crime, ultimately threatening Al's investigation into the matter.
Carrie's memory featuring a mere glimpse inside of a room becomes the only clue to a murder when the crime scene itself is completely destroyed in an explosion that was caused to cover up any evidence that might have been left behind.
Al's ex-partner is brutally gunned down and the investigation reveals that he may have been a dirty cop with a shady past, and now Carrie must decide how she's going to support him without getting emotionally close.