9-year-old Sheldon Cooper is a once-in-a-generation mind capable of advanced mathematics and science but learns that isn't always helpful growing up in East Texas, a land where church and football are king.
Rockets, Communists, and the Dewey Decimal System
To appease his mother, Sheldon tries to make his first friend by following techniques in a self-help book.
George Sr. is rushed to the emergency room. Meemaw comes to baby-sit. The kids have an adventure getting to the hospital on their own.
After choking on a breakfast sausage, Sheldon refuses to eat solid foods, and he discovers comic books for the first time.
Sheldon struggles with newfound popularity after utilising statistics to help the football team.
Sheldon is determined to be proved right when a NASA official comes to school and dismisses one of his scientific suggestions.