Fantaghiro
Once upon a time, there was a wicked sorcerer named Tarabas, who lived in an underground kingdom with his fearsome mother, the witch, Xellesia. Young and handsome, Tarabas learns that a child born to a king will one day defeat his cruelty. In a panic, he sends his army to hunt down all the king's children under ten, even attacking the castle where Princess Fantaghirò and Prince Romualdo are preparing for their wedding.
Fantaghirò and Smeralda meet a handsome young man named Tarabas, who offers to guide them to Fantaghirò's castle. He hides his true identity and falls for Fantaghirò, but when he tries to kiss her, he transforms into a hideous beast. The next day, they discover Tarabas has disappeared. As they continue their journey, Tarabas's knights ambush them and kidnap Smeralda. Just in time, Tarabas intervenes, defeats his knights, and rescues Smeralda.