Mobile Suit Gundam 0080: War in the Pocket is a six episode 1989 Japanese science fiction original video animation series. It is the first OVA series in the Gundam franchise. It was directed by Fumihiko Takayama, written by Hiroyuki Yamaga with character designs by Haruhiko Mikimoto.