The Disappearance of Maura Murray
In 2004 nursing student Maura Murray disappears the same week Facebook launches. Questions about her vanishing still remain, was it abduction, the act of a serial killer or suicide? Journalist Maggie Freleng searches for answers.
Maggie investigates reasons why Maura Murray secretly drove to New Hampshire and never came home, including a possible pregnancy or an emotional phone call with her sister.
There are questions about happened to Maura after she crashed on a rural road in New Hampshire: did she run into the woods, hop into a car with someone she knew and escape to a new life in Canada, or worse, hitch a ride with a dangerous stranger.
New Hampshire's law enforcement community keeps their findings of Maura's case close to the chest; Maggie explores the theories related to a police conspiracy, hoping to break down a decade-long code of silence.
Killers and kidnappers are Maggie's focus as she works to find out if Maura Murray was the victim of foul play.
The DNA results are revealed; Maggie seeks the advice of a psychic; a wild lead is pursued at the top of a mountain; Maggie sits down with Maura's family and reveals evidence released by law enforcement for the first time in 13 years.