Big O A Legacy of Amadeus
S1, E6: Roger asks robot pianist Instro to give Dorothy piano lessons, but when a former partner of Instro's late creator abducts him for use in a megadeus with a sonic weapon, Roger and Dorothy must stop it without harming Instro.