S4, E2: The rail networks most sinister function was to facilitate the Final Solution. Hitler and the mastermind of the Holocaust, Himmler, used the vast rail network to transport Jews to concentration camps and to their death. But the wider war effort was dwindling and in 1945 in Berlin, Hitler finally abandoned his beloved train and made a dash for his underground bunker – the place that would eventually become his tomb.