Moe and Check it Out and Wooser
S1, E4: Wooser falls off a cliff in the heat of battle and is saved by a young girl. A brief respite is interrupted by the flames of war, and the girl is shot and killed. A raging Wooser regains the powers sealed along with his memories... or so I once thought.