Storm Over the Pacific is a 1960 Eastmancolor Japanese war film directed by Shūe Matsubayashi. The story is an account of a young Japanese bombardier, Lt. Koji Kitami stationed aboard the Japanese aircraft carrier Hiryu and his participation in two battles in the Pacific during World War II, the attack on Pearl Harbor and the Battle of Midway. Storm Over the Pacific was the first color widescreen war film from Toho Studios.