Aikatsu Planet! The Movie
Aikatsu Planet! The Movie is a 2022 Japanese tokusatsu/animated musical dance film directed by Ryuichi Kimura and written by Misuzu Chiba; the film is based on a television series with a same name by BN Pictures, whom also produced and distributed the film. The film stars Kāya Date, Rio Ogura, Shizune Nagao, Rion Watanabe, Mizuki, Amy, Narumi Uno, and Rurika Uno. It was released in Japan on July 15, 2022, as a double feature with a 25-minute short, Aikatsu! 10th Story: Starway to the Future.