Tales of the Ninja is a 1967 Japanese film directed by Nagisa Ōshima. It is based on Sanpei Shirato's manga Ninja Bugeichō. Rather than being an animated adaption, Ōshima decided to simply shoot the panels of the manga in order, adding narration and employing zooming and panning techniques.